tisdag 17 november 2015

17/11

Idag har det inte hänt så himla mycket. Har varit på en demensföreläsning via jobbet som jag kan säga var himla bra. Karln som föreläste (han heter Ola om det nu intresserar) var verkligen duktig på att prata och han måste vara en väldigt bra sköterska. Min uppfattning av det hela är att vi som vårdar går med för lite kunskaper om att handskas med dementa människor. För det mesta som han berättade om var väldigt logiska saker om man tänker efter. Mycket lärorikt och många nya saker kan jag nu stoppa med mig i mitt bagage!
 Håller just nu på att tvätta och stöka undan här hemma. Tog bara en liten vilopaus i sängen med en morot och datorn. Imorgon är jag ledig så jag kanske ska ta och gå en sväng på stan om jag har orken för det. Skulle faktiskt behöva köpa lite nödvändigheter i klädväg och bebisväg. Men vi får se hur det blir. Nu ska jag ta och kika vidare här i cyberspacevärlden, så ni alla får ha en skön tisdagkväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar