torsdag 26 november 2015

Dumlegömmor med Noblesse

Har länge varit sugen på att baka något enkelt men orken har väl inte riktigt funnits där. Nu när jag är hemma hela dagarna så måste jag ha något att sysselsätta mig med för jag kan ju inte bara sova hela dagarna heller ;-) Blev inspirerad att baka dessa goda kakor av en kär vän så jag slänger upp receptet här!



Du behöver: 

1dl socker

200 gram smör

3 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1 påse dumlekola

1 ask noblesse (valfri smak)



Gör så här:

  • 1. Blanda alla ingredienser till kakdegen. Rulla till 24 st kulor som placeras i varsin aluminiumform.
  • 2. Tryck ner en halv Dumlekola i varje degkula.
  • 3. Grädda i ca 10 min, 200 grader.
  • 4. Lägg en Noblesse på varje kaka direkt när du tar ut från ugnen. Låt svalna innan servering.
  • 5. Tips! För variation, välj olika smaker på Dumlen och/eller Noblesse.



    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar